Wednesday 17 October 2012

Al kisah Si Rainbow Cake + Apam Lady Bird

Assalamualaikum & Selamat Malam Semua...

Haiyo tu lah... kisah yang berderai air mata bila di kenangkan semula. Aduhhhh.. Sume perancangan tidak menjadi. Menitis air mata ni ha bila di kenangkan semula. Benarlah kate Senior dalam dunia baking ni.. Kite Bekerja dengan jiwa, jika jiwa kacau, maka ianya akan bersangkut pautla dengan kek2 dan kuih muih yang di lakukan.. Ketenangan dalam menghasilkan Kek dan Kuih Muih ni di perlukan. Sebab itu, sy suka bekerja dalam keadaan sunyi dan tidak mahu tertekan serta terburu-buru. Acap kali juga sy pesan kepada customer, Tempahan hendaklah di buat awal. Bukan apa, kadang2 bahan2 yang di perlukan sudah kehabisan dan saya perlu ke kedai untuk membeli.

Tapi tempahan kali ini, akak Zaipah (kenalan di FB) sudah buat awal. Mungkin emosi saya sedikit terganggu di sebabkan perkara lain. Oleh itu, pesan saya kepada diri, harus belajar mengawal emosi marah + sedih agar tidak mengganggu kerja BAKING. Owh..Dugaan yang sgt mencabar.. Tak mengapa, setiap dugaan itu memberi kita sedikit pengajaran. Yang Penting, Tempahan siap On Time!!













Tq kak atas kepercayaan akk. Saya Deco ikut kreativiti saya ye.. harap sume berpuas hati. Italian Rainboow + Apam Lady Bird 100 Pieces.

Upah hati yang Penat + x tido malam, Cik As Suh Adik Ipar Buatkan Sushi.. Sampai Buntang2 makan sushi. Pasni x payah beli lagi.. Buat sendiri sudah..

No comments:

Post a Comment