Saturday 28 July 2012

Tempahan Lagik!

Assalamualaikum..
Hai... lambat Bersiaran hari ini. Mood nak berbloging tiada pula. Nak2 di bulan PUASA nih. Kepenatan agaknya sbb belum dapat membiasakan diri dengan keadaan sekarang ni. Jika dulu masa bersahur, sume emak yang buat, Ayah kejut bile time nak sahur kol 5. Kadang-kadang bangun, minum air masak je.. xpun x bangun! hahhaha itu dulu la..

REZEKI RAMADHAN




Sekarang Semua da berubah. Hal ini di sebabkan perubahan tanggung jawab. Dulu bukan x bertanggung jawab tapi manje. hihihi.. Sekarang...Amik kau!! hahhaah.. RAMADHAN yang pertama bergelar Isteri.. Rutin harian mula berubah. Bangun sekita 4 pagi menyiapkan juadah sahur. Suami Cik As bukanlah Insan Yang Cerewet dalam hal makan2 ni.. Sgt2 mudah! ALHAMDULILLAH.. da masuk 8 RAMADHAN ni, belum pernah berbuka di luar dan membeli di BAZAR RAMADHAN. APe yang Suami inginkan utk Juadah Berbuka mahupun bersahur akan Cik As cube buatkan. Jika tidak tahu, google shj lah.






RAMADHAN bukanlah bulan untuk kita berpoya-poya dan melakukan pembaziran. Seharusnya semua keinginan di sekat. Belajar menahan Lapar & Dahaga malah keinginan dan nafsu juga haruslah seiring. ALHAMDULILLAH.. kita masih lagi dapat makan dan minum dengan SEMPURNA. Namun masih ada yang jarang bersyukur dengan nikmat ini. Kadang-kadang, cubalah kita kenangkan nasib orang yang kurang berkemampuan. Hanya mampu berbuka dengan minum air paip sahaja.. makannya hanya memandang orang lain menjamah makanan. Malah ada yang tidak mampu.. Ya ALLAH... ALHAMDULILLAH... Cik As masih lagi cukup makan dan pakai..









RAMADHAN juga adalah bulan yang seharusnya kita memperbanyakkan amal dan ibadah. Selama 11 Bulan kita adakalanya terlupa, terlalai & terleka dgn IBADAH. Makanya, bulan ini seharusnya di rebut dan di penuhi dengan aktivi yang berfaedah sebaik yang mungkin. RAMADHAN adalah bulan yang menghampirkan kita dengan PENCIPTA. Solat TARAWIKH, TADARUS AL- QURAN, MALAM LAILATUL QATAR dan sebagainya, menggamit kita untuk bersatu bersama dengan PENCIPTA...





Syukur... Masih di beri peluang untuk hadir di RAMADHAN kali ini.. Tahun ini di sambut bersama SUAMI... Insya ALLAH... Mungkin tahun hadapan, PANGKAT akan berubah lagi.. DOAku...HARAPANku.. Namun semuanya Telah d tentukan..

Segala Gambar yang Cik As paparkan adalah tempahan pada Minggu ini.. ALHAMDULILLAH.. igtkan xde org nak makan Kek bulan2 PUASA ni.. SYukur, ALLAH gerakkan hati mereka utk menempah. Terima Kasih banyak2.. Insya ALLAH, anda beli dari saya, Saya doakan ALLAH permurahkan & Permudahkan REZEKI anda.. AMIN... :)

No comments:

Post a Comment