Tuesday 11 September 2012

~ Red Velvet In The Jar~

Assalamualaikum...

New Design! New Design!
HeHeHeHe..
Alhamdulillah..Dapat jugak carik jar.. Sabar menanti nak buat Cake In Jar.. Geram kot sume bakers da mule buat kek In Jar atau name melayunye Kek dalam balang.. Susah kot nak carik Balang ni.. jauh Plak tu. Kalo dekat lame dah projek ni jalan.. hehehhe..









Teringat dulu penah tanye kat seseorang kat mane JAR ni di beli.. Sepi shj tiada jawapan.. ALHAMDULILLAH... ade juga yang sudi berkongsi memberitahu tempat utk d beli.. MAKKKKK AIII kat PUCHONG sanun tu ha.. buka opis hour je..Sabtu setengah hari..

Minggu Lepas berpeluang utk g dan membeli. Senang je tempatnye.,, Beli dulu 1 kotak, nak test MARKET.. heeee...

Jadinya, hari ini Cik As memulakan projek ini. Untuk permulaan, Cik As buat Red Velvet dulu. Sebenarnya, banyak versi yang Cik As bace utk menghasilkan Kek dalam balang ini. Resepinya sama shj yang bezanya cara pembakaran. Ada yang bakar adunan kek dalam bekas Cup Cakes, ada yang dalam loyang dan ada yang terus bakar dalam balang. Cik As memilih utk membakar dalam balang menggunakan cara steam bath. ha..barulah nama CAKE IN JAR! Ada perbezaan membakar secara steam bath. Cik As dapati, kek yang terhasil sangat moist. Serius! td da makan.. Sgt2 best! Macam da ketagih nih..

Cake In Jar ni sesuai buat door gift bagi sebarang majlis. Ianya amat simple dan sangat menarik. Cik As menggunakan balang  250ml (3" x 2.5" @ 7cm x 6 cm). Standard utk semua jenis kek..Insya ALLAH,,

Kepada yang menempah.. Hubungi Cik As ya.. Minimum purchase 4 Balang.






RED VELVET IN JAR

PRICE : RM 7

FROSTING : CREAM CHEESE











1 comment: